Fejlsøgning

Tror du, der er fejl på dine infoskærme? Kommer dine nye medier ikke på skærmen? Bliver der vist gamle medier eller et sort felt med Ondisplays logo på?

Her får du en tjekliste med de 5 mest almindelige fejl, der kan hjælpe dig med at finde og løse problemet. Hvis ikke noget af det hjælper, ring til Ondisplay på 70 26 56 17 eller send os en e-mail på support@ondisplay.dk

1. Skærmen viser gamle medier, eller dine ændringer kommer ikke på

Hvis du oplever at dine ændringer ikke kommer på skærmen eller at der er gamle medier der vises, er der meget sandsynligt at fejlen skyldes manglende internet forbindelse. 

Du kan se om dine afspiller har internet forbindelse ved at gå ind på menupunktet "Afspillere". Klik på "søg" og så få en liste over alle dine afspillere. I kolonnen "Sidste kontakt" kan du se hvornår maskinen havde forbindelse med vores servere. Er der gået mere en 15 min. siden sidst, har afspilleren miste kontakten og derfor bliver dine ændringer ikke opdaterede.

 

Sørg for at computeren får forbindelse til internet. Tjek netkabel eller den trådløse forbindelse. Sluk og tænd computeren/skærmen igen, når du har gjort det.

Når skærmen har fået forbindelse igen, vil den opdatere visningerne i løbet at 2 min.

ondisplay/fejlfinding/sidstekontakt.jpg

2. Skærmen er helt sort eller viser en besked om at tjekke kablet

Hvis skærmen er helt sort eller viser en besked "check signal cable", er det fordi man har valgt den forkerte indstilling til forbindelsen mellem computeren og skærmen. Du skal vælge "Magic Info" (og ikke "PC") som source. Du finder det hele på din fjernbetjening eller på menu-knapperne på skærmen (som plejer at være i nederste højre hjørne af din skærm).

Tryk på knappen "source" indtil "Magic Info"  og evt. dine medier kommer frem.

ondisplay/fejlfinding/fjernbetjening.png

 

3. Dit slideshow er stoppet i et billede og skifter ikke til de efterfølgende

Fejlen skyldes muligvis, at der ikke er angivet varighed til et medie (eller du kom til at slette den) og derfor vises det hele tiden. Hvis et billede ikke få angivet en varighed, betyder det, at det skal vises hele tiden og derfor skifter ikke til det næste billede i playlisten eller til den næste playliste. (Dette er ikke et problem med videoer, da de har en indbygget varighed i selve filmen).

Tjek mediet (det kan være et billede, en besked eller et infoboard) i Ondisplays mediekartotek og giv det en passende varighed.

ondisplay/fejlfinding/varighed.jpg 

4. Kan du ikke logge på?

Der kan være flere grunde til, at du ikke kan logge på:

Du har glemt dit brugernavn eller adgangskode.
Vi kan give dig et nyt brugernavn eller adgangskode, som du efterfølgende selv kan lave om. Ring eller send os email for at få en ny adgangskode til din ondisplay bruger.

Du logger på en forkert url.
Den adresse, du skal logge på, vil normalt hedde http://dit-firma-navn.ondisplay.dk eller http://admin.ondisplay.dk. Vi sender altid en email med url og brugernavn, når du bliver oprettet i Ondisplay. Ring til os, hvis du ikke kan finde denne email, så tjekker vi, om du logger på den rigtige adresse.

Din tastatur er låst til at skrive med store bogstaver.
Husk at brugernavn og adgangskode kan indeholde store og små bogstaver og tegn. Tjek at du skriver brugernavn og adgangskode korrekt.

Ingen www.
Husk at adressen skal indtastes uden www.

ondisplay/fejlfinding/logind.png

5. Skærmen eller et felt på skærmen viser Ondisplays logo på sort baggrund

Når skærmen viser Ondisplays logo på sort baggrund, er det tegn på, at der er ikke booket noget til den pågældende skærm eller felt. Det kan også være, at den playliste der er booket, ingen medier indeholder, enten fordi du har glemt har tilknytte medier til den, eller fordi medierne er udløbet og er blevet slettet.

Du kan se, hvor mange medier dine playlister indeholder, både på playliste og på booking billede.
 
ondisplay/fejlfinding/tom-playliste-1.png


 ondisplay/fejlfinding/tom-playliste-2.png

 

bubblemedia