CASES infoskærme

Eksempler på løsninger inden for infoskærme og receptionssystemer leveret af Ondisplay

Herunder kan du se læse forskellige cases fra vores løsninger på infoskærme. Nogle virksomheder har vi hjulpet med at få en ny digital kommunikationsplatform med skærme, mens vi hos andre blot har videreudviklet den platform, de havde i forvejen.

MARQUS PIZZA

Marqus pizza er en stor og nyrenoveret pizzarestaurant beliggende midt i Randers. De havde et ønske om at give restauranten et flot og moderne udseende, hvor baggrundsbelyste menukort var historie blot.

Vi lavede her hos Ondisplay et projekt med dem, og de har nu fem skærme hængende. Tre vandrette skærme over disken, hvor to viser menukortet og en tredje viser aktuelle tilbud. Så har de en stor lodret 4K skærm på en stolpe længere ude i butikken, hvor folk kan nærstudere menukortet, inden de kommer frem og skal bestille. Sidste skærm har høj lysstyrke og hænger i vinduet, hvor den tiltrækker kunder med flotte billeder blandet med aktuelle tilbud.

Ondisplays software gør det nemt at rette priser, tilføje og slette retter samt sørge for, at tilbuddene altid er aktuelle. Vi har hjulpet dem med at lave en opsætning, så de på ingen tid kan lægge tilbud op, der gælder i bestemte tidsrum og bestemte dage, så de kan ramme de forskellige kundesegmenter, der kommer forbi butikken hver dag. Da Marqus pizzarestaurant i forvejen havde et samarbejde kørende med en grafiker, der laver deres tryksager, har han fået egen brugeradgang, så han kan lægge videoer, billeder, dokumenter og spots direkte op på deres skærme.

Det har været et spændende projekt, og vi har allerede fået flere efterspørgsler på lignende opsætninger fra restauranter o.l.

marqus pizza

FysioDanmark Grenaa Fysioterapi

Grenaa Fysioterapi er en af flere afdelinger under FysioDanmark, der har valgt at køre deres infoskærme med Ondisplay software. De havde selv skærme, så vi sørgede for tre playere med software, som de blot skulle koble til skærmene og nettet, og så var de kørende.

De tre skærme hænger i henholdsvis modtagelsen, venteområdet og i træningslokalet. Et ur i toppen af skærmen, nyheder fra DR i bunden og en 5-døgns prognose med det lokale vejr i nederste venstre hjørne leder de besøgendes øjne hen på skærmen og fastholder dem. Et billede af medarbejderne øverst til venstre og et stort felt i højre side reklamerer for deres forskellige hold og services, giver relevante praktiske informationer, gode råd osv.

For at hjælpe Grenaa Fysioterapi med at ensarte udtrykket i deres indhold har vi lavet en skabelon med deres logo og plads til billeder, så de hurtigt kan lave flotte opslag.

The Taco Shop

I august måned stod Jackie midt i overtagelse og ombygning af The Taco Shop. I den anledning kontaktede han os hos Ondisplay, da han ønskede en stor skærm med menukort på. Fordelen ved at have menukortet på en skærm frem for eksempelvis et baggrundsbelyst billede er bl.a., at det er nemt at lave ændringer i både priser, udvalg og tilbud.

Når man står midt i en ombygning, ligger man ikke på den lade side. Af samme årsag aftalte vi med ejeren af The Taco Shop, Jackie, at vi stod for det hele. Vi monterede skærmen og satte det hele til. Vores grafiker, Simone, lavede Jackies menukort og i det hele taget sørgede vi for, at det hele virkede og så ud, som det skulle.

I fællesskab med Jackie blev en 75” skærm i 4K bestilt hjem. Oftest er fuld HD nok, når det kommer til opløsning på en infoskærm, men når der netop er tale om en skærm til menukort, hvor teksten af og til kan komme til at stå tæt og være lille, er en 4K skærm klart at foretrække. På den står selv lille tekst knivskarpt.

Skærmen kom op og hænge som aftalt, og The Taco Shop fremstår som en professionel og skarp forretning. Vi har aftalt med Jackie, at han blot kontakter os, når der i fremtiden kommer rettelser til menukortet; så behøver han heller ikke i fremtiden spekulere på den del.

Innovatorium Herning

Innovatorium er et stort kontorfællesskab beliggende i Herning. Med mere end 75 forskellige firmaer fordelt på 600m2 og 3 etager fandt virksomhederne, at gæster havde svært ved at finde rundt.

I et samarbejde med Ondisplay blev der udviklet et nyt digitalt receptionssystem med wayfinding. Når gæsterne ankommer, trykker de på den store skærm ved hovedindgangen, og finder det firma, de skal besøge eller det mødelokale, de skal være i. På skærmen dukker en vejbeskrivelse frem og ved at indtaste sit telefonnummer, sendes samme vejledning til gæstens telefon.

Når ikke skærmens touchfunktion er i brug, skifter billedet til en infoskærm med firmaernes logoer samt kalender med dagens møder.
Som supplement til skærmen i indgangspartiet har Innovatorium sat to skærme uden touch op i henholdsvis kantinen og ved bagindgangen.

Skærmen i kantinen bruges til formidling af intern karakter, som dagens menu og beskeder.
Den sidste skærm viser dagens møder, viser vej til hovedindgangen og receptionen, fortæller om fremtidige arrangementer i Innovatorium og har nyheder fra Tv2 News kørende i bunden.

Løsningen med wayfinding i en digital reception er kun én af Ondisplays løsninger, der kan lette arbejdet for dine receptionist.

Kontakt os i dag for at finde den løsning, der passer til netop din virksomhed.

MARTEC Frederikshavn

Digital kommunikation i en stor virksomhed på tværs af matrikler.

Martec havde fra starten af vores samarbejde et klart billede af deres ønsker og behov til hardware såvel som software. Vi finpudsede i fællesskab detaljerne, men deres overordnede mål omkring deres digitaliseringsstrategi var formuleret i en detaljeret projektbeskrivelse.

Organisationen har til huse på tre forskellige matrikler, og deres formidling skulle rettes mod både kursister, ansatte, elever og gæster. Dette krævede en inddeling af skærmene, så de nemt kan lægge relevante budskaber ud til den enkelte del af organisationen. På den måde rammer de rigtige informationer de personer, der færdes i de forskellige dele af de enkelte bygninger.

Ved at integrere Ondisplay med deres kalender, MARTEC Nyt, personalenyt og studienyt bliver dele af skærmene, der alle er inddelt i 5-6 felter med logo og velkomst øverst og i flere tilfælde med nyheder kørende nederst, opdateret helt automatisk med sidste nyt. Andre felter på skærmene opdaterer MARTEC selv internt med billeder, informationer og nyheder. På den måde sikres relevante budskaber på alle 13 skærme rundt i hele organisationen.

Med 13 skærme, der skal styres individuelt, er det nemt at miste overblikket. Af samme årsag valgte vi sammen en brugeropsætning med graduerede rettigheder, så der er en superbrugeropsætning med adgang til alle skærme samt tre brugeropsætninger, der kun har adgang til at lægge materiale op og se de felter, der hører til den enkelt matrikel. På den måde bevares overblikket og kommunikationen fokuseres, og der kan løbende tilføjes flere brugere under hver brugeropsætning.

Uanset hvor meget sparring I har brug for, så er Ondisplay klar til at stille skarpt på jeres behov!

Silkeborg Medborgerhus

En vigtig del af Ondisplays udviklingsstrategi går i al sin enkelthed ud på at lytte til vores kunders ønsker. Dette har ført til, at vi på nuværende tidspunkt bl.a. kan integrere en lang række andre systemer i Ondisplay og på den måde hente informationer, der altid sørger for automatisk opdaterede skærme. Listen bliver hele tiden længere, og sidste nye skud på stammen over systemer, vi kan integrere med, er Winkas.

Silkeborg Medborgerhus har længe brugt Ondisplay til at styre deres infoskærme, og da de sammen med resten af Silkeborg kommune skiftede administrationssystem til Winkas, lavede vi i samarbejde med Medborgerhuset og Winkas mulighed for automatisk at hente en aktivitetsoversigt fra bookingsystemet, der viser, hvilke lokaler, der er booket til hvem og hvornår.

Med 16 skærme hængende rundt omkring i Medborgerhuset er det nemt for de mange gæster, der hver dag kommer og går, at orientere sig om, hvad der sker. Strategisk placerede skærme ved knudepunkterne viser en samlet oversigt over alle aktiviteter og bookinger i husets lokaler, mens skærme ved de enkelte sale og lokaler viser, hvad der specifikt sker her i løbet af dagen. Skærmen i cafeen viser, ud over en samlet oversigt, forskellige relevante informationer til gæster og brugere.

Med integrering af andre systemer har du mulighed for at oprette en enkelt booking, skrive en nyhed eller lægge et billede op et enkelt sted og herefter dele det ud til valgte medier til visning, i dette tilfælde infoskærme, uden at skulle gentage processen.

Ønsker du eller dit firma et system, der kan vise relevante beskeder til intern såvel som ekstern brug uden, der skabes mere arbejde i form af vedligeholdelse? Så kontakt Ondisplay allerede i dag og lade os tale om, hvordan vi kan opfylde netop dine behov.

Maxi Zoo InstoreTV

Maxi Zoo er en del af den tyske Fressnapf koncern, der med mere end 1.400 butikker internationalt er Europas største kæde af specialvarer til kæledyr. De har til deres butikker i Danmark valgt en InstoreTV løsning fra Ondisplay. Vi har været med til at rådgive og skabe løsninger fra start til slut i projektet, og har leveret en helhedsorienteret løsning, der gør det nemt for kæden såvel som den enkelte butik at administrere.

Maxi Zoo har i alle butikker to endegavlsskærme til henholdsvis hund og kat, der bruges til hen over året at sætte fokus på udvalgte varer. Indholdet hertil bliver lagt op fra centralt hold, og skaber genkendelse for kunderne på tværs af butikker.

Derudover har hver butik en servicevæg. Her lægges informationer op både fra centralt hold og fra den enkelte butik. Denne mulighed for differentieret indhold giver Maxi Zoo den fleksibilitet og mulighed for målrettet kommunikation, som de ønsker af deres system.

Vi har hos Ondisplay gjort det let for en ny butik at blive koblet på det allerede eksisterende netværk af skærme, og står til klar til at yde support på den daglige brug såvel som til at videreudvikle løsninger i takt med, at der opstår nye ønsker og behov.

Mols-Linien Aarhus Havn

Mols-Linien bruger Ondisplay til at styre deres kæmpe store infoskærm ved Aarhus Havn. På skærmen vises alle de informationer, de rejsende har brug for, såsom tidspunkt for næste afgang, tid tilbage til boarding, navn på færgen og kaptajnen og fra hvilket færgeleje der sejles fra.
Informationer hentes automatisk af Ondisplay og vises på skærmen.I tilfælde af forsinkelse eller aflysning bliver der ligeledes genereret beskeder med oplysninger til de rejsende.

De føromtalte informationer kan mikses med eksempelvis generelle beskeder om trafiksikkerhed, gode tilbud om bord og oplysninger om Mols-Liniens nye app til smartphones – helt hvordan og hvornår Mols-Linien ønsker det.

Ondisplay hjalp ligeså Mols-Linien med grafikken til skærmen i form af både billeder og spots.

Resultatet er blevet en skærm, der kan bruges til både informationer og markedsføring, er nem at betjene og som fremstår som et professionelt udtryk for Mols-Linien.

Tal med os og hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig med din næste infoskærm.

Brødrene AO Johansen

VVS Grossisten AO Johansen har fået installeret 2 store infoskærme i hvert af deres 48 centre.

 

Infoskærmene anvendes til at vise gode tilbud, og til at vise billeder fra butikkens overvågningskameraer.

 

Ejner Hessel Aarhus

Ondisplay har leveret software til styring af Ejne Hessel dobbeltsidet LED skærm ved deres forretning i Aarhus. Viborgvej er en de mest trafikerede indfaldsveje til Aarhus og skiltet er med til at øge Ejner Hessel synlighed og serviceniveau.

Kvickly Odder

Kvickly Odder bruger nu Ondisplay til at styre butikkens nye digitale skilt. Skiltet er en LED skærm som er 3,8 meter bred og 1,9 meter høj placeret på facaden over indgangen. Synlighed og læsbarhed er i top selv på lang afstand.

Infoskærmen er med til at synliggøre alle Kvicklys aktiviteter og til at skabe mersalg for butikken.

Afspil video
Afspil video

Columbus IT

I Columbus´ hovedkontor i København har de et digitalt receptionssystem fra Ondisplay. Tidligere på året leverede vi en løsning til Innovatorium med wayfinding, men Columbus´ behov er anderledes. I stedet for at gæsterne finder en lokation med hjælp fra et kort, vil de hos Columbus gerne selv hente deres gæster og vise dem vej.

Når gæsterne ankommer, finder de den relevante medarbejde på skærmen – hos Columbus er medarbejderne sorteret efter forbogstavet i deres fornavn. Gæsten vælger den ønskede medarbejder, skriver sit navn og trykker “send”. Et kort øjeblik efter modtager medarbejderen en sms og e-mail om, hvem der venter dem i receptionen, og kan gå ned og hente gæsten.

Når du vælger en digital reception fra Ondisplay, har du mulighed for selv at bestemme, hvordan din pauseskærm skal være. En del af vores kunder bruger denne mulighed til at bruge den som infoskærm og viser her alt fra cases og produkter til nyheder og arrangementer.

Søndermarkens Pizza & Grill

Søndermarkens Pizza & Grill havde, som vi ser det mange steder, et traditionelt lysskilt med menukort og priser. Samtidig har de hos Søndermarkens Pizza en stor kundegruppe, der hverken taler dansk eller engelsk, og som derfor bruger billeder af menuerne til at bestille ud fra. Den store samling af billeder og tekst gav et rodet udtryk, og det var besværligt at lave om i de viste billeder og priser.

Med to skærme, der hænger i forlængelse af hinanden og bliver styret, som var de en enkelt aflang skærm, kan de nu vise både menukort, billeder af de forskellige menuer og tilbud. Det er nemt at lave om i visningerne og samtidig er helhedsindtrykket blevet mere strømlinet og enkelt.

Arbejder du inden for restaurationsbranchen og overvejer du/I en eller flere skærme? Så ring til os og hør hvilke muligheder vi kan give dig og din virksomhed.

Skanderborg Erhvervscenter

Skærme på Ondisplays nye domicil

Så snart vi havde skrevet under på vores nye lejekontrakt til de nyopførste lokaler i kontorfællelsskabet på Danmarksvej i Skanderborg, fik vi lavet en aftale med vores udlejer om infoskærme i flere af hans kontorfællesskaber i byen.

Her på Skanderborgvej har vi skærme i indgangspartiet og i fælleskøkkenet samt en digital receptionsstander ved indgangsdøren. Sidstnævnte kan hidkalde medarbejdere fra de forskellige firmaer til ventende gæster samt vise vej blandt kontorerne.

Skærmene bruger vi til formidling af forskellige informationer internt såvel som eksternt. Vi har i små felter alle medarbejdernes visitkort kørende, der er et felt, der automatisk opdateres med dagens bookinger i mødelokalet, sociale tiltag på tværs af firmaerne bliver der gjort reklame for, de forskellige firmaer kan reklamere for services og på skærmen i kantinen, vises i et felt TV2 News.

Kontorfællesskabets behov vil løbende rykke sig og ændres, men med systemets fleksibilitet kan vi nemt rette skærmenes formål ind og sørge for, at den relevante kommunikation vises på skærmene.

Restaurant Italiano

Restaurant Italiano kontaktede os hos Ondisplay med et ønske om at få en skærm, hvor de kan vise priser, informationer og gode tilbud.

Vi endte med at lave en løsning, hvor en enkelt player med software styrer to skærme, der hænger i forlængelse af hinanden på langs, så skærmene kan fungere som en stor aflang skærm med differentieret visning. På denne skærm har de menukort med priser, beskeder, tilbud, TV2 News samt logo og ur.

Med en løsning som denne er det nemt at rette både priser og menu, og med fleksibiliteten i systemet har de mulighed for nemt at lave relevante tilbud, der kan ramme forskellige kundesegmenter i løbet af dagen. TV2 News tiltrækker kundernes opmærksomhed mod de løbende beskeder, samtidig med at ventetiden synes kortere.

Arbejder du inden for restaurationsbranchen og overvejer du/I en eller flere skærme? Så ring til os og hør, hvilke muligheder vi kan give dig og din virksomhed.

Sabro Kro Hotel

Flere og flere firmaer skifter fra analog til digital skiltning. Fleksibiliteten i Ondisplays system er et godt udgangspunkt for den opdaterede og relevante formidling, der tiltrækker mere opmærksomhed og flere kunder, end analog skiltning har mulighed for.

Hotel Sabro Kro ønskede i sin tid en udendørs pylon, der kunne skabe opmærksomhed hos de mange forbipasserende, der hver dag kører forbi på Viborgvej.

Ondisplay har leveret software til deres flotte skærm, som de nu i vid udstrækning bruger til at fortælle om, hvad de kan tilbyde.

Uanset om de ønsker at fortælle om deres imponerende tilbud inden for live-musikkens verden, om deres gode køkken, om overnatnings- og konferencemulighederne på stedet eller hvad det nu ellers skulle være, så gør Ondisplay det nemt at formidle budskabet, og systemet er bygget op omkring ideen om at det skal være både hurtigt og fleksibelt.

Bellevue hallerne

Integrering af KlubOffice fra DBU hos Bellevuehallerne

Hos Bellevuehallerne mødte vi et ønske om at integrere KlubOffice fra DBU, så deres skærm automatisk blev opdateret med dagens kampe og de tildelte banenumre og omklædningsrum.

De havde allerede skærm og et andet softwaresystem, men var trætte af manuelt at trække data ud om kampe og selv tilføje banenumre o.a. og i det hele taget rette i dokumenter og lægge nye op, så skærmen hele tiden var opdateret.

Vi stod for den tekniske integrering af KlubOffice fra DBU, så Bellevuehallerne nu i venstre side af skærmen altid har et automatisk opdateret billede med relevant data om, hvor og hvornår dagens kampe skal spilles.

I højre side af skærmen ligger dagens træningsplan med banenumre, ugens træningsplan samt andre interne beskeder, og nederst på skærmen kører et Newsfeed fra DR Sport.

Hubert Skilte Design

Ondisplay som projektstyringsværktøj hos Hubert Skilte

Hos Hubert Skilte ønskede de en intern skærm, der kunne fungere som et projektstyringsværktøj.
Vi har i den anledning lavet en opsætning til dem, hvor de kan gå direkte ind og rette i egne opgaver og tilføje opgaver på kollegaernes lister.

På den måde kan de alle se, hvor langt de er kommet i et givent projekt samtidig med, at de har et godt overblik over, hvad der generelt bliver arbejdet med, og om en enkelt medarbejder bliver overbebyrdet.

Nederst på skærmen har Hubert Skilte et felt til interne beskeder og et felt med billeder fra allerede løste opgaver.

Nederst på skærmen har Hubert Skilte et felt til interne beskeder og et felt med billeder fra allerede løste opgaver.

De ønskede selv at indkøbe skærm, så vi leverede blot en player med software og hjalp dem med den ønskede opsætning og oplæring i brugen af systemet, og så har de været selvkørende derfra.

Tal med os, når du skal have infoskærme til intern kommunikation i virksomheden.

Dansk Fjernvarme

Dansk Fjernvarme er fjernvarmens brancheorganisation og dækker 99 procent af fjernvarmeproduktionen i Danmark.

Selskabet, der har adresse i Kolding, har bedt Ondisplay om at hjælpe med deres interne kommunikation gennem brug af infoskærme.